previous arrow
next arrow
Slider

Do kwestii bezpieczeństwa w Miata Challenge podchodzimy bardzo poważnie!!!

Zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zawodów na torach wyścigowych.

  1. Każdy startujący zawodnik/pilot/pasażer musi być wyposażony w osobisty zestaw bezpieczeństwa wymieniony w Regulaminie naszej imprezy.
  2. Wymagany jest kask dopuszczony do użytku w motorsporcie w tym także kask motocyklowy.
  3. Wymagamy kołnierza hans, hybryd lub kartingowego jeżeli kierowca prowadzi samochód w pasach szelkowych (nie seryjnych) lub/i jego samochód wyposażony jest w kierownicę sportową bez air-bag.
  4. Każdy startujący samochód musi być sprawny technicznie. Zawodnik przed każdą Rundą przeprowadza samodzielnie badanie kontrolne samochodu ze szczególnym uwzględnieniem inspekcji wszelkich wycieków z auta.
  5. Każdy samochód musi być wyposażony w gaśnicę o wadze minimum 1 kg oraz przedni uchwyt holowniczy.
  6. Obowiązuje absolutny zakaz przekraczania ciągłej linii wytyczającej aleję wjazdową/zjazdowa na torze wyścigowym.
  7. Obowiązuje kategoryczny zakaz wjazdu na tor na czerwonym świetle.
  8. Jeżeli zawodnik musi zatrzymać samochód w trakcie sesji na torze to ma to zrobić w bezpiecznym miejscu poza główną nitką toru np. na trawie.
  9. Obowiązuje absolutny zakaz wysiadania z samochodu na torze poza przypadkiem ochrony własnego życia czy zdrowia. W takiej sytuacji zawodnik bezzwłocznie musi udać się za bariery ochronne.
  10. Obowiązuje absolutny zakaz kontynuowania jazdy po torze samochodem w momencie awarii mechanicznej, skutkującej jakimkolwiek wyciekiem. Jeżeli coś puka, dymi, śmierdzi natychmiast zjeżdżaj na trawę i czekaj na służby techniczne!!!
  11. Zawodnik musi zachować nadzwyczajną ostrożność jeżeli na torze znajdują się samochody i osoby zespołu technicznego, które w trakcie trwania sesji są uprzywilejowane.
  12. Ścigamy się z czasem, a nie bezpośrednio z innym zawodnikiem na torze. Dajemy się wyprzedzać szybszym.
  13. Obowiązują zasady fair play. Wszelkie agresywne zachowania na torze będą surowo karane.
  14. Obowiązuje kategoryczny zakaz „wchodzenia pod pachę” czyli opóźnianie hamowania i wchodzenie w zakręt od wewnętrznej przed wolniejszy samochód.
  15. Wyprzedzamy się na odcinkach prostych z lewej i prawej strony toru. Możemy także wyprzedzać się na zakręcie pod warunkiem, że osoba przed wami włączy kierunkowskaz co jest informacją o tym, że Was po prostu widzi.
  16. Niedopuszczalne są każde szaleństwa na parkingu i na pit-lane. Wszelkie drifty i palenia gumy są surowo wzbronione.
  17. Obowiązuje absolutny zakaz wchodzenia na nitkę toru podczas trwania sesji.
  18. Organizator może zarządzić włączenie świateł mijania w momencie pogorszenia widoczności na torze oraz odmówić wjazdu na tor zawodnikom w samochodach bez włączonych świateł mijania.
  19. Wszystkie homologacje samochodu i ubioru zawodnika mogą być obecne lub wygasłe.


             

Slider
ORGANIZATOR
PARTNERZY RABATOWI MIATA CHALLENGE
PATRONI MEDIALNI
OBSŁUGA FOTO
OBSŁUGA VIDEO
WSPÓŁPRACA
eventy motoryzacyjne organizacja
mx-5 klub polska
rallyandrace
motór
siescigam
siescigam
siescigam
miatasm
wedart
Stoptech
Stoptech
mx-5 klub polska
mx-5 klub polska
Cat Cams
Cat Cams
Cat Cams
Race Spot
Race Spot
mx-5 klub polska
mx-5 klub polska
Slider