previous arrow
next arrow
Slider

Organizator w 2024 wyznaczył następujące klasy podstawowe:

  • Klasa 1 – modele NA i NB wyposażone w silnik o pojemności 1.6, model NC wyposażony w silnik o pojemności 1.8, model ND wyposażony w silnik 1.5.
  • Klasa 2 – modele NA i NB wyposażone w silnik o pojemności 1.8.
  • Klasa 3 – modele NC i ND wyposażony w silnik o pojemności 2.0., model NC wyposażony w silnik o pojemności 2.5, Fiat 124 Spider (nie Abarth).
  • Klasa 4 – TURBO wszelkie modele MX-5 wyposażone w dowolny układ zmieniający działania silnika z atmosferycznego na doładowany, wyposażone w system wtrysku podtlenku azotu oraz samochody po operacji wymiany silnika na niestosowany fabrycznie przez producenta modelu (poza 2.5 L5 z Ford/Mazda), samochody po wymianie skrzyni biegów na nie seryjną, Fiat 124 Spider Abarth, Mazda RX-8.

Klasy tylko w I Lidze Miata Challenge:

  • Klasa 5 – SPEC MIATA modele NA/NB – unifikacyjna klasa MX-5.
  • Klasa 6 – SPEC MIATA modele NC – unifikacyjna klasa MX-5.
  • Klasa 7 – SPEC MIATA modele ND – unifikacyjna klasa MX-5.

   Pozostałe Klasy:

  • Klasa 8 – OPEN – dla wszystkich pozostałych aut oraz kit-carów zbudowanych na bazie MX-5.
    W II Lidze Miata Challenge to Klasa także dla Zawodników z I Ligi z top 5 poszczególnych klas.
    W I Lidze Klasa z dopuszczonymi oponami SLICK (bez homologacji) w połączeniu z nieoryginalnym markowym rollbarem lub klatką i 2kg gaśnicą.
  • Klasa 9 – Generalka MX-5 (Klasy 1-7)

Zapisany Zawodnik jest klasyfikowany tylko w JEDNEJ klasie podstawowej do której się zapisał, np. Zawodnik SPEC Miata NC nie będzie dodatkowo klasyfikowany w Klasie 3.

Dodatkowe klasy, w których będą klasyfikowani zawodnicy.

  • Klasa 10 – STOCK – dodatkowa klasyfikacja dla niemodyfikowanych samochodów obejmująca wszystkie modele MX5 z Klasy 1, 2, 3 z zastrzeżeniem braku jakichkolwiek modyfikacji auta w jakimkolwiek zakresie: seryjne kompletne wyposażenie, seryjny układ zawieszenia, seryjny układ dolotowy, seryjny układ wydechowy, seryjny silnik, seryjne komponenty wnętrza, seryjne hamulce z gładkimi tarczami, niesportowy klocek hamulcowy, drogowe opony nie będące slickami i semi-slickami itd. dozwolony montaż rollbara w MX-5 NA/NB
  • Klasa 11 – KOBIET – dodatkowa klasyfikacja obejmująca kobiety startujące w Miata Challenge w dowolnej klasie.


             

Slider
ORGANIZATOR
PARTNERZY RABATOWI MIATA CHALLENGE
PATRONI MEDIALNI
OBSŁUGA FOTO
OBSŁUGA VIDEO
WSPÓŁPRACA
eventy motoryzacyjne organizacja
mx-5 klub polska
rallyandrace
motór
siescigam
siescigam
siescigam
miatasm
wedart
Stoptech
Stoptech
mx-5 klub polska
mx-5 klub polska
Cat Cams
Cat Cams
Cat Cams
Race Spot
Race Spot
mx-5 klub polska
mx-5 klub polska
Slider