Podczas gdy jedne ligi motorsportowe znikają, inne jak Miata Challenge mają się… bardzo dobrze. Co jest sekretem 11 lat ciągłości i rozwoju ligi time attack dla właścicieli Mazd MX-5?

W skrócie społeczność, atmosfera i MX-5. Mamy absolutnie fantastycznych ludzi w naszym środowisku. Roadstery przyciągają bardzo pozytywne osoby. Wszyscy są bardzo przyjaźni i chętni do pomocy. To bardzo dobrze wpływa na atmosferę. Oczywiście na samym torze sielanka się kończy i każdy zaciekle walczy o zwycięstwo. Jednak na afterach czy biforach można liczyć na istne braterstwo. Jak ktoś czuje się samotny to zapraszam do Miata Challenge, będzie miał od razu ponad 250 nowych kolegów – śmieje się Karol Himber, pomysłodawca MC

W I Lidze MC sezon zaczyna się i kończy już tradycyjnie na torze Silesia Ring. Na właścicieli małych roadsterów czekają także dwie Rundy na Torze Poznań i po jednej w Moto Parku Ułęż i na Torze Jastrząb. Łącznie 6 Zawodów. II Liga w tym sezonie odwiedzi 3 obiekty motorsportowe. Tor Łódź, Tor Słomczyn i Tor Jastrząb. Najbardziej zapaleni Zawodnicy mają szansę zatem na udział aż w 9 wydarzeniach.

Sam od 15 lat upalam MX-5. Jestem doszczętnie zakochany w tym modelu. Czysta przyjemność jazdy. To jak się prowadzi i jak doskonale przekazuje kierowcy informacje z toru to jest Mistrzostwo Świata.. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę koszty. Jest naprawdę tanio i bezawaryjnie. Tutaj MX-5 także jest w czołówce i, także dzięki Miata Challenge, prze to jest częstym wyborem auta torowego. Nie narzekamy na frekwencję. Cały czas utrzymujemy poziom ponad 200 Zawodnikami. A mowa przecież o jednym modelu auta. Istne szaleństwo – dodaje Himber

Zmian regulaminowych nie jest wiele. W końcu to 11 lat i regulamin można okrzyknąć naprawdę dopracowanym. Cały czas obowiązuje podział silnikowy i generacyjny MX-5. Osobno klasyfikowane są turbo-projekty i Mazdy z nieseryjnymi silnikami. Na każdej Rundzie jest także klasa OPEN dla innych samochodów. Dużą popularnością cieszą się klasy unifikacyjne z precyzyjnym regulaminem technicznym. To tutaj jest najbardziej zacięta rywalizacja gdyż startujące auta są do siebie technicznie bardzo podobne.

Na uwagę zasługuje pomiar czasu. W tym sezonie wdrażany będzie zupełnie nowy system, który da Zawodnikom dostęp do pogłębionych analiz osiąganych przez nich wyników. Rozwiązanie jest szyte na miarę przez zewnętrzny zespół IT. Funkcjonalność obejmuje także automatyzację obsługi zawodów co w znaczący sposób odciąży zespół organizacyjny Miata Challenge. Trwają także prace nad aktualizacją warstwy technicznej. Warto dodać, że MC jest pierwszą amatorską ligą motorsportową dysponującą własnym systemem pomiaru czasu i to już od 9 lat.

TERMINARZ MIATA CHALLENGE 2023:

I LIGA
RUNDA 1 – 25 marca – TOR SILESIA RING
RUNDA 2 – 14 kwietnia – TOR POZNAŃ
RUNDA 3 – 6 maja – MOTO PARK UŁĘŻ
RUNDA 4 – 4 czerwca – TOR JASTRZĄB
RUNDA 5 – 15 września – TOR POZNAŃ
RUNDA 6 – 21 października – TOR SILESIA RING

II LIGA
RUNDA 1 – 9 lipca – TOR ŁÓDŹ
RUNDA 2 – 26 sierpnia – TOR SŁOMCZYN
RUNDA 3 – 24 września – TOR JASTRZĄB

Fot.:  Bartosz Słomiński
Tekst:
Zespół PR Miata Challenge

WWW: www.miatachallenge.pl
FB: www.facebook.com/miataminichallenge
YT: www.youtube.com/MiataminiChallenge