26 października odbyła się Finałową V Runda Miata Challenge VII sezonu ligi Mazdy MX-5 na torze wyścigowym Silesia Ring. Słońce nie zachodzi nad roadsterami i mimo jesieni było ciepło i słonecznie.

Opolszczyzna przywitała 103 zawodników piękną polską jesienią. 20 stopni Celsjusza w cieniu było wręcz idealną temperaturą do bicia rekordów toru i życiówek na najpiękniejszym obiekcie wyścigowym w tej części Europy. Mazdy złamały 2 minuty okrążenia!

„Byliśmy pierwszą zorganizowaną grupą na nowo otwartym torze wyścigowym Silesia Ring. To było zaraz po otwarciu toru wiosną 2017. W 2014 byliśmy tutaj gdy jeszcze był to tylko pas lotniska Kamień Śląski. To nasza czwarta impreza na Silesia Ring. Bardzo lubimy tu wracać. Świetna infrastruktura, idealny asfalt. Tor jest szybki i bezpieczny zarazem. W 2020 planujemy 2 rundy na tym obiekcie.” – opowiada Karol Himber, pomysłodawca ligi.

Podczas Finałowej rundy punkty liczone do klasyfikacji końcowej sezonu mnożone są x 1.5. Przed ostatnią rundą w większości spośród 10 klas nie można było jednoznacznie wskazać zwycięzcę. O wszystkim miała zadecydować Silesia. Tradycyjnie zawodnicy podzieleni na grupy starowali w kilkunastominutowych sesjach podczas których pokonywali ok. 35km po torze. Rekordziści tego dnia przejechali łącznie ponad 170km. Do klasyfikacji dnia brana była suma 3 najlepszych czasów danego zawodnika co także jest standardem imprez Miata Challenge.

„Ta Runda jest wyjątkowa. Jest to 50-ta impreza Miata Challenge w 7-letniech historii naszej ligi. 50 imprez za nami licząc wszystkie dotychczasowe rundy i treningi. Pierwsze zawody MC odbyły się jesienią 2012 na nie istniejącym już Torze Lublin. Są wśród nas osoby, które były wtedy z nami. Rok 2019 także jest wyjątkowy. Celebrujemy 30-lecie produkcji Mazdy MX-5, która premierę miała w 1989 roku. W lipcu zorganizowaliśmy z tej okazji Zlot w którym wzięło udział ponad 250 MX-5 i 480 osób. Było to największe wydarzenie w historii polskiej społeczności MX-5.” – dodaje Artur Cieciera, współorganizator ligi.

Najbardziej zacięta rywalizacja była w Klasie 3 – MX-5 NC i ND z silnikami 2.0. Od połowy dnia aż 6 zawodników złamało magiczną barierę 2 minut okrążenia na Silesia Ring. Najszybszy w tej klasie okazał się Michał Chlewiński  1:58.756. Krzysztof Zgórkiewicz zajął II miejsce z wynikiem 1:58.904. Zwycięzca IV Rundy MC na Torze Jastrząb, Konrad Pniaczek, musiał zadowolić się III miejscem z wynikiem 1:59.254.

„Nie sądziłem, że te Mazdy MX-5 są takie szybkie na torze. Patrzyłem na ekran z wynikami i przecierałem oczy ze zdumienia. 2 minuty złamane wolnossącym 2l autem na Silesia Ring to już nie przelewki. Respekt dla tak szybkich zawodników. Na prostej ich doganiałem, ale w każdym zakręcie Mazdy mi odjeżdżały. Kto wie może w przyszłym sezonie dołączę do Miata Challenge.” – opowiada Arkadiusz Karczmarz, zawodnik Klasy OPEN startujący BMW M2.

Sezon 2020 startuje już w 28 marca. Organizatorzy zapowiadają 7 rund na takich obiektach jak Silesia Ring, Tor Poznań, Tor Kielce, Tor Jastrząb. Będzie to VIII sezon ligi Mazdy MX-5.

Wyniki Finałowej RUNDY Miata Challenge 2019 Silesia Ring:

Klasa 1 – NA/NB 1.6, NC 1.8, ND 1.5

  • I – Ignacy Święs
  • II – Jakub Kielech
  • III – Jakub Pichola

Klasa 2 – NA/NB 1.8

  • I – Arkadiusz Kołodziejczyk
  • II – Dawid Zuchowski
  • III – Jakub Kielech

Klasa 3 – NC/ND 2.0

  • I – Michał Chlewiński
  • II – Krzysztof Zgórkiewicz
  • III – Konrad Pniaczek

Klasa 4 – RX-8

  • I – Łukasz Stolarczyk
  • II – Tomasz Gronowski
  • III – Mateusz Piórkowski

Klasa 5 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Tomasz Patan
  • II – Dawid Zuchowski
  • III – Łukasz Ławczys

Klasyfikacja końcowa Sezonu 2019 Miata Challenge:

Klasa 1 – NA/NB 1.6, NC 1.8, ND 1.5

  • Mistrz – Jakub Pichola
  • I Vice Mistrz – Jakub Kielech
  • II Vice Mistrz – Krzysztof Ortyl

Klasa 2 – NA/NB 1.8

  • Mistrz – Arkadiusz Kołodziejczyk
  • I Vice Mistrz – Dawid Zuchowski
  • II Vice Mistrz – Adrian Bukowski

Klasa 3 – NC/ND 2.0

  • Mistrz – Michał Chlewiński
  • I Vice Mistrz – Konrad Pniaczek
  • II Vice Mistrz – Rafał Kurbiel

Klasa 4 – RX-8

  • Mistrz – Tomasz Gronowski
  • I Vice Mistrz – Mateusz Piórkowski
  • II Vice Mistrz – Adam Kochanowski

Klasa 5 – turbo / nieseryjne silniki

  • Mistrz – Łukasz Ławczys
  • I Vice Mistrz – Karol Himber
  • II Vice Mistrz – Tomasz Czuba

Klasa 6 – SPEC MIATA modele NA/NB

  • Mistrz – Dawid Zuchowski
  • I Vice Mistrz – Przemyslaw Brożyna
  • II Vice Mistrz – Piotr Zduniak

Klasa 7 – SPEC MIATA modele NC

  • Mistrz – Łukasz Nowaczek
  • I Vice Mistrz – Krzysztof Ortyl
  • II Vice Mistrz – Dariusz Witeczek

Klasa 8 – STOCK

  • Mistrz – Piotr Sójka
  • I Vice Mistrz – Michał Chalimoniuk
  • II Vice Mistrz – Jakub Suszczyński

Klasa 9 – KOBIET

  • Mistrz – Monika Kuc
  • I Vice Mistrz – Maja Więcławska
  • II Vice Mistrz – Aleksandra Kujawa

Liga SIM Miata Challenge Assetto Corsa

  • Mistrz – Bartłomiej Hyży
  • I Vice Mistrz – Filip Pasula
  • II Vice Mistrz – Piotr Rakoski

Pełne wyniki wszystkich Klas Miata Challenge – www.miatachallenge.pl/wyniki-2019-aktualny-sezon

Autorzy zdjęć:
Marek Szarek – http://imaginemore.photo/

Autor tekstu: Zespół PR Miata Challenge

www.miatachallenge.pl

FB: www.facebook.com/miataminichallenge
YT: www.youtube.com/MiataminiChallenge