30 marca na Torze Wyścigowym Silesia Ring odbyła się pierwsza runda inaugurująca siódmy sezon Miata Challenge. Opolszczyzna po raz kolejny przywitała zawodników MC piękną słoneczną pogodą.

Do zawodów przystąpiło 101 zawodników klasyfikowanych w 4 głównych klasach zależnie od wersji i mocy MX-5 oraz klasie Mazdy RX-8 napędzanej silnikiem Wankla. Była także klasa OPEN dla gości oraz dodatkowa klasa kobiet. Zawodnicy startowali w 20-samochodowych grupach w ramach sześciu 15-minutowych sesji.

Dodatkową atrakcją podczas I rundy była strefa edukacyjna silnika Wankla przygotowana przez Partnera MC Mirai Motors – dealera Mazdy ze Śląska, który w klasie RX-8 wystawił swojego zawodnika Przemysława Jaworskiego w zabytkowej RX-7 FD.

„Na Silesia Ring razem z Miata Challenge jesteśmy po raz czwarty. Lubimy wracać na ten obiekt. Naszym zdaniem to najlepszy Tor Wyścigowy w tej części Europy. Szybki i bezpieczny zarazem. Byliśmy pierwszą zorganizowaną ekipą, która przeprowadziła tutaj regularne zawody motorsportowe. Zarządcy toru chwalą nas za ład i porządek, co owocuje bezproblemową współpracą. Finał sezonu 2019 planujemy także na Silesia Ring, 26 października. Szkoda, że póki co w Polsce mamy tylko dwa prawdziwe tory wyścigowe, ten i Tor Poznań. Być może sukces komercyjny Silesii spowoduje, że w niedalekiej przyszłości powstanie kolejny taki obiekt gdzieś w Polsce. Mamy taką nadzieję.” -opowiada Daniel Waśniewski, współorganizator ligi Miata Challenge.

Do klasyfikacji tradycyjnie brana była suma trzech najlepszych czasów okrążenia toru uzyskana przez cały dzień zawodów. Fenomenalny czas wykręcił Michał Ślubowski startujący 320-konną MX-5 pierwszej generacji. Ślubowski spośród wszystkich zawodników uzyskał najlepszy czas 1 okrążenia (1:53.464) oraz sumę 3 najlepszych okrążeń (1:54.049).

Najlepsi tego dnia przejechali po torze ponad 180 kilometrów, co było wyjątkowym wyzwaniem dla kondycji technicznej małych wyścigówek. Druga długa prosta była dużym sprawdzianem dla układów hamulcowych, które tego dnia nie miały lekko. Na końcu ponad 700-metrowego odcinka, pozwalającego na rozpędzenie się niemal do 200km/h, czekał 180-stopniowy zakręt z wcześniejszym dohamowaniem do 40km/h.

 „Od początku roku oficjalnie współpracujemy ze Stoptech Polska, który stał się partnerem Miata Challenge w sezonie 2019. Po latach testów torowych klocków hamulcowych okazało się, że najlepszy stosunek ceny do skuteczności hamowania ma właśnie Stoptech. Wszyscy zawodnicy MC mają stałą 30% zniżkę na klocki hamulcowe i tarcze tego producenta.” -dodaje Artur Cieciera, współorganizator MC.

Podczas I rundy szczególnie emocjonująca była zacięta rywalizacja w 2 klasie czyli MX-5 NA/NB wyposażone w 140-konne silniki 1.8. „Debiutant” tej klasy Arkadiusz Kołodziejczyk, który po zmianie silnika opuścił klasę 1, cały dzień tasował się miejscami z Dawidem Zuchowskim. Finalnie Zuchowski musiał zadowolić się II miejscem i uznać wyższość Kołodziejczyka. Różnica w klasyfikacji obu zawodników wyniosła zaledwie 0,363 sekundy, licząc 3 najlepsze okrążenia.

Wyniki I RUNDY Miata Challenge 2019 Silesia Ring:

Klasa 1 – NA/NB 1.6, NC 1.8, ND 1.5

  • I – Jakub Kielech
  • II – Ignacy Święs
  • III – Jakub Pichola

Klasa 2 – NA/NB 1.8

  • I – Arkadiusz Kołodziejczyk
  • II – Dawid Zuchowski
  • III – Bartłomiej Hyży

Klasa 3 – NC/ND 2.0

  • I – Michał Chlewiński
  • II – Rafał Kurbiel
  • III – Konrad Pniaczek

Klasa 4 – RX-8

  • I – Tomasz Gronowski
  • II – Adam Kochanowski
  • III – Mateusz Piórkowski

Klasa 5 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Michał Ślubowski
  • II – Tomasz Patan
  • III – Karol Himber

Klasa Kobiet (dodatkowa klasa)

  • I – Maja Więcławska
  • II – Monika Kuc
  • III – Aleksandra Kujawa

Pełne wyniki I rundy wszystkich klas Miata Challenge – www.miatachallenge.pl/wyniki-2019-aktualny-sezon

Terminarz rund Miata Challenge 2019

  • RUNDA 1 – 30 marca – Tor Silesia Ring
  • RUNDA 2 – 11 maja – Tor Jastrząb
  • RUNDA 3 – 22 czerwca – Moto Park Ułęż
  • RUNDA 4 – 28 września – Tor Jastrząb
  • RUNDA 5 – 26 października – Tor Silesia Ring (Finał)

W sezonie 2019 odbędzie się kilka treningów dla zawodników MC. 21 września odwiedzimy węgierski Tor Formuły 1 – Hungaroring. Planujemy także udział w treningach na Slovakia Ring (Słowacja) oraz Autodromie Brno (Czechy).

Autorzy zdjęć:
Andrzej Kozłowski – www.instagram.com/flatline_pl

Autor tekstu: Zespół PR Miata Challenge

www.miatachallenge.pl

FB: www.facebook.com/miataminichallenge
YT: www.youtube.com/MiataminiChallenge