Lubisz rywalizację? Cenisz dobrą organizację zawodów motorsportowych? Twój dotychczasowy projekt pochłania każdego sezonu worek pieniędzy? Zastanawiasz się w jakiej profesjonalnej lidze wyścigowej wystartować? Mamy dla Ciebie odpowiedź – Miata Challenge!

Miata Challenge to ogólnopolski puchar Mazdy MX-5. Lekkiej tylnonapędówki, która daje niesamowitą przyjemność z jazdy, a jednocześnie nie kosztuje wiele. MX-5 to doskonale prowadzący się roadster z idealnym rozkładem masy 50:50. Zaletą Mazdy jest jej bezawaryjność, prosta budowa i duża oferta tanich części zamiennych.

Od sezonu 2019 wprowadzamy na stałe klasę Mazdy RX-8 dla wszystkich fanów tego modelu i silnika Wankla.

2019 będzie 6 sezonem ligi MC. Organizatorzy zaplanowali 5 rund w tym dwie na torach wyścigowych – Silesia Ring – I runda, 30 marca oraz V runda, 26 października. Pozostałe rundy zostaną rozegrane w MotoParku Ułęż i Torze Jastrząb. Aktualny harmonogram rund i regulaminy dostępne są na stronie MC – https://www.miatachallenge.pl/terminarz-rund/

Każda runda to odrębne zawody podczas których od 70 do 100 zawodników rywalizuje ze sobą w konwencji time attackm, gdzie liczy się suma 3 najlepszych czasów przejazdów uzyskanych podczas całego dnia na torze. Punkty zebrane za wyniki w poszczególnych rundach dają klasyfikację sezonową MC.

Miata Challenge oferuje profesjonalny pomiar czasu oparty o RFID z prezentacją wyników live w dedykowanej aplikacji na telefon komórkowy. Zawodnicy, podzieleni na 15-20 samochodowe grupy, jeżdżą po torze w pętli w ramach 20 minutowych sesji. Wyprzedzanie jest jak najbardziej dozwolone. Dzięki takiej organizacji w ciągu dnia zawodów wynik 120-180 przejechanych kilometrów po torze nie jest dla nikogo zaskoczeniem.

W tym roku wystartuje około 120 zawodników podzielonych na 5 głównych klas:

  • Klasa 1 – modele NA i NB wyposażone w silnik o pojemności 1.6, model NC wyposażony w silnik o pojemności 1.8, model ND wyposażony w silnik 1.5.
  • Klasa 2 – modele NA i NB wyposażone w silnik o pojemności 1.8.
  • Klasa 3 – model NC i ND wyposażony w silnik o pojemności 2.0.
  • Klasa 4 – model RX-8 wyposażony w dowolny silnik wolnossący seryjnie stosowany.
  • Klasa 5 – wszelkie modele MX-5 i RX-8 wyposażone w dowolny układ zmieniający działania silnika z atmosferycznego na doładowany, wyposażone w system wtrysku podtlenku azotu oraz samochody po operacji wymiany silnika na niestosowany fabrycznie przez producenta modelu.

Dodatkowe klasy, w których będą klasyfikowani zawodnicy:

  • Klasa 6 – SPEC MIATA modele NA/NB – unifikacyjna klasa wyścigowa MX-5.
  • Klasa 7 – SPEC MIATA modele NC – unifikacyjna klasa wyścigowa MX-5.
  • Klasa 8 – STOCK – dodatkowa klasyfikacja obejmująca wszystkie modele MX5 z Klasy 1, 2, 3 z zastrzeżeniem braku jakichkolwiek modyfikacji auta w jakimkolwiek zakresie – seryjne wyposażenie, seryjny układ zawieszenia, seryjny układ dolotowy, seryjny układ wydechowy, seryjny silnik, seryjne komponenty wnętrza, seryjne hamulce, zwykłe drogowe klocki hamulcowe, zwykłe drogowe opony nie będące slickami i semi-slickami itd.

Każda kobieta startująca w MC klasyfikowana jest dodatkowo w klasie KOBIET. Tradycyjnie podczas rund MC tworzona jest klasa gości OPEN – dla samochodów innych niż MX-5 i RX-8.

Dla chętnych próg wejścia jest możliwie niski. Wystarczy MX-5 lub RX-8, ważne badanie techniczne i kask. Wpisowe na sezon wynosi 150zł, a koszt pojedynczej rundy waha się od 320 do 420zł, zależnie od obiektu, co w przeliczeniu na ilość przejechanych po torze kilometrów (120-180) daje jednej z najlepszych wyników w Polsce.

Sezon rozpocznie się 30 marca na Silesia Ring. Zapraszamy!

Autorzy zdjęć:
Andrzej Kozłowski, Iwona Zakrzewska  – www.instagram.com/flatline_pl

Autor tekstu: Zespół PR Miata Challenge

FB: https://www.facebook.com/miataminichallenge
YT: https://www.youtube.com/MiataminiChallenge