Za nami 5 rund sezonu 2018. To już koniec VI sezonu Miata Challenge. Na wyścigowe Mazdy MX-5 czekają warsztaty i zimowa kuracja rehabilitacyjna. Sezon 2019 wystartuje pod koniec marca na Silesia Ring.

22 września, na byłym wojskowym lotnisku w Białej Podlaskiej, odbyła się IV runda MC 2018. Pogoda nie rozpieszczała i mocno namieszała w klasyfikacji dnia. Było zimno i mokro.

Deszczowe rundy zawsze dodają smaczku naszym zmaganiom. Tor, który miejscami przesycha, a miejscami jest zupełnie mokry daje w kość zawodnikom. To jaką oponę założyć na sesję, z jaką mieszanką i z jakim ciśnieniem staje się kluczową kwestią w zmiennych warunkach. Lotnisko w Białej Podlaskiej jest bardzo rozległe. Wyjeżdżasz na sesję w pełnym słońcu, a w tym samym czasie na drugim końcu pasa może padać deszcz – opowiada Michał Ślubowski, zawodnik Klasy 3 MC.

Nigdy tak szybko nie zmieniałem kół w swojej Maździe – dodaje Jakub Kielech, zawodnik Klasy 1 MC, W ciągu 20 min sesji, kiedy już po jednym kółku zorientowałem się, że nie trafiłem z oponami, zdążyłem zjechać do boksu, zmienić koła, wyjechać na kończącą się sesję i jeszcze wykręcić dobry czas.

Bardzo zacięta była rywalizacja w Klasie 2 – wersje NA/NB 1.8 oraz NC/ND 2.0. Od początku zawodów Rafał Kurbiel, tegoroczny debiutant, narzucał tempo i z każdą sesją odchodził o kolejne sekundy rywalom. Finalnie ukończył zawody na pierwszym miejscu ze średnią 3 najlepszych czasów 2:50.604. Dodajmy, że auto Rafała to niemal seryjne ND 2.0.

Szczerze to nie wiem jak on to robi. Pierwszy sezon i od razu takie wyniki. Chyba trzeba będzie powołać tajną komisję, która podczas grudniowej gali kończącej sezon potajemnie zbada to jego podobno seryjne ND – śmieje się Tomasz Czuba. Prawda jest taka, że seryjna MX-5 świetnie się prowadzi i potrzeba niewielkich modyfikacji aby stała się skuteczną torową maszyną. Dodajmy do tego niewątpliwy talent Rafała i są wyniki, które onieśmielają weteranów Miata Challenge – dodaje Karol Malinowski, współorganizator MC.

W Klasie 1 zwyciężył Jakub Kielech ze średnią 2:57.291. W Klasie 3 najlepszy okazał się Tomasz Czuba z wynikiem 2:44.832, który w klasyfikacji generalnej dnia wykręcił najlepszy czas okrążenia 2:44.214. Najszybszą kobietą była Anna Kaniewska z czasem 3:16.653.

21 października na legendarnym Torze Poznań została rozegrana finałowa V runda Miata Challenge 2018. W zawodach wzięło udział 103 zawodników. Nowością była powołana przed imprezą klasa OPEN RX-8, w której wystartowało 6 zawodników Mazdami RX-8 wyposażonymi w silniki Wankla. W klasie gości wystąpił utytułowany Mistrz Driftu Paweł Trela, którego był to debiut w zawodach time attack.

Od przyszłego sezonu Klasa RX-8 na stałe zagości w Miata Challenge. Jest grupa zawodników jeżdżąca tym modelem Mazdy, którzy osiągają świetne wyniki w KJSach i regularnych ligach time attack. Chcemy ich do siebie przyciągnąć. Kto wie, może Miata Challenge niedługo zostanie przemianowane na Mazda Challenge – opowiada Karol Malinowski, współorganizator MC.

Tor Poznań to klasyka sportów motorowych w Polsce. Bardzo cieszę, że po raz kolejny organizatorzy MC wpisali ten obiekt w kalendarz. Obiekt jest świetny i daje ogromną satysfakcję z jazdy. Mam nadzieję, że informacje przekazywane w mediach o planowanym zamknięciu toru to tylko plotki – dodaje Maciej Piecha, sędzia pomiarowy MC oraz zawodnik Klasy 2.

Pogoda dopisała i mimo jesieni było słonecznie i sucho co pozwoliło wielu zawodnikom na wykręcenie życiowych czasów na TP. Magiczną barierę 2 minut złamało aż 18 zawodników. Najszybszy był Michał Ślubowski, zwycięzca Klasy 3, z czasem okrążenia 1:47.865 (!). W Klasie 1 wygrał Jakub Kielech (1:58.305), który w sezonie 2018 stał się absolutnym dominatorem swojej klasy. W Klasie 2 wygrał Konrad Pniaczek (1:51.646), który rozpoczął sezon z 16 miejsca. W Klasie RX-8 wygrał Grzegorz Szychowski (1:51.912). Najszybszą kobietą okazała się Marta Plewicka (2:05.209).

W grudniu w Warszawie na zawodników czeka uroczysta Gala Miata Challenge 2018, na której dokonana zostanie dekoracja Mistrzów sezonu. Około świąteczne spotkanie będzie okazją do podsumowań i przedstawienia planów na nowy sezon.

VII sezon Miata Challenge 2019 wystartuje 30 marca na torze Silesia Ring!

Wyniki IV RUNDY Miata Challenge 2018 Lotnisko Biała Podlaska

Klasa 1 – NA/NB 1.6 + NC 1.8

  • I – Jakub Kielech
  • II – Ignacy Święs
  • III – Akradiusz Kołodziejczyk

Klasa 2 – NA/NB 1.8 + NC/ND 2.0

  • I – Rafał Kurbiel
  • II – Konrad Pniaczek
  • III – Rafał Denisiuk

Klasa 3 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Tomasz Czuba
  • II – Michał Ślubowski
  • III – Antoni Zarychta

Wyniki Finałowej V RUNDY Miata Challenge 2018 Tor Poznań:

Klasa 1 – NA/NB 1.6 + NC 1.8

  • I – Jakub Kielech
  • II – Ignacy Święs
  • III – Akradiusz Kołodziejczyk

Klasa 2 – NA/NB 1.8 + NC/ND 2.0

  • I – Konrad Pniaczek
  • II – Rafał Kurbiel
  • II – Rafał Denisiuk

Klasa 3 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Michał Ślubowski
  • II – Tomasz Czuba
  • III – Karol Malinowski

Klasa Kobiet (dodatkowa klasa)

  • I – Marta Plewicka
  • II – Monika Kuc
  • III – Dorota Malinowska

KLASYFIKACJA SEZONOWA MIATA CHALLENGE 2018:

Klasa 1 – NA/NB 1.6 + NC 1.8

  • I – Jakub Kielech
  • II – Ignacy Święs
  • III – Akradiusz Kołodziejczyk

Klasa 2 – NA/NB 1.8 + NC/ND 2.0

  • I – Konrad Pniaczek
  • II – Rafał Denisiuk
  • III – Artur Cieciera

Klasa 3 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Tomasz Czuba
  • II – Michał Ślubowski
  • III – Karol Malinowski

Klasa Kobiet (dodatkowa klasa)

  • I – Marta Plewicka
  • II – Dorota Malinowska
  • III – Monika Kuc

Autorzy zdjęć:
Andrzej Kozłowski, Iwona Zakrzewska  – www.instagram.com/flatline_pl

Autor tekstu: Zespół PR Miata Challenge