8 kwietnia 2017 roku na nowym torze wyścigowym Silesia Ring odbyła się I RUNDA inaugurująca 5 sezon ligi motorsportowej Miata Challenge. Było bardzo szybko, ale i bardzo bezpiecznie.

To już 5 rok zmagań zawodników amatorskiej ligi Mazdy MX-5. W tym roku organizatorzy przygotowali szereg zmian.

„Liga rozrosła się i to znacznie. Z małych 15-20 osobowych KJSów organizowanych na nieistniejącym już kartingowym Torze Lublin urośliśmy do ligi motorsportowej organizującej wydarzenia na prawdziwych torach wyścigowym z kompletem 60-80 zawodników na każdej rundzie. W tym roku zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy z Miata miniChallenge po prostu na Miata Challenge. Nowa nazwa pociągnęła za sobą zmianę logotypu oraz strony na www.miatachallenge.pl na którą serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane MC. Zdecydowaliśmy się także na formalizację i założenie fundacji, oficjalnego organizatora cyklu.” – opowiada Karol Malinowski z Agencji Eventowej MotoKreacja.pl, pomysłodawca ligi.

Terminarz Miata Challenge 2017

I RUNDA – 8 kwietnia – Silesia Ring
II RUNDA – 13 maja – MotoPark Ułęż
III RUNDA – 10 czerwca – Rally Land Debrzno
IV RUNDA – 5 sierpnia – Lotnisko Biała Podlaska
V RUNDA – październik – Tor Poznań

Organizatorzy na I RUNDĘ sezonu 2017 wybrali zupełnie nowy, oddany do użytku pod koniec zeszłego roku, tor wyścigowy Silesia Ring w Kamieniu Śląskim na Opolszczyźnie. Po Torze Poznań, na którym także odbywają się rundy MC, jest to drugi i póki co jedyny tor wyścigowy z prawdziwego zdarzenia w Polsce.

Na linię startu stawiło się 80 zawodników podzielonych na 3 klasy zależnie od generacji MX-5 i pojemności silnika.  Pogoda dopisała, było chłodno, ale słonecznie. Po obowiązkowym badaniu kontrolnym aut i odprawie pierwsze starty rozpoczęły się chwilę po 11:00. Zawodnicy jeździli w stałych 20 samochodowych grupach w 20 minutowych sesjach. Rekordziści zaliczyli tego dnia ponad 150km jazdy torowej.

„Jazda w sesjach spodobała się zawodnikom podczas finału sezonu 2016 na Torze Poznań. Duża przepustowość, kółko rozgrzewające, kółko studzące, stałe przerwy między sesjami pozwalające na np. wymianę kół czy usunięcie awarii auta. Chcemy aby jazda w sesjach była standardem podczas rund w tym sezonie.” – wyjaśnia Dawid Waśniewski, współorganizator Miata Challenge.

Sam tor bardzo przypadł do gustu zarówno organizatorom jak i zawodnikom MC. 3,6km idealnego asfaltu z 15 zakrętami.  Było bardzo szybko. Na pierwszej prostej startowej auta osiągały 170km/h, druga prosta to już 200km/h z hamowaniem do 2 biegu i około 50km/h. Duży sprawdzian dla kierowców i układów hamulcowych MX-5.

„Mimo, że tor jest szybki jest zarazem bardzo bezpieczny. Na nieostrożnych czekały pułapki żwirowe i ogrom przestrzeni. Nawet jeżeli ktoś przestrzelił zakręt to miał bardzo dużo miejsca na wyhamowanie auta. Owszem są bandy, ale bardzo oddalone od nitki toru. Pod tym względem czułem się o wiele bezpieczniej niż na Torze Poznań. Duży plus to szerokość asfaltu miejscami wynosząca aż 15m i doświadczona obsługa. Organizatorzy zapowiedzieli, że z pewnością Miata Challenge wróci na Opolszczyznę z czego się bardzo cieszę!” – relacjonuje Rafał Denisiuk , zawodnik Klasy 2, który tego dnia zajął III miejsce w swojej klasie.

Najlepszy czas dnia uzyskał GrzegorzN, wygrywając także Klasę 3 – turbo. Grzegorz mimo problemów z rozszczelniającym się kolektorem wydechowym wykręcił 2:04:74.  Klasyfikacja została przeprowadzona w konwencji „Best 3” – do klasyfikacji liczone były 3 najlepsze czasy zawodnika zmierzone w trakcie całego dnia na torze.

 

Wyniki I RUNDY MC 2017

W klasie kobiecej podium zajęły kolejno:

1). Mary

2). Justyna

3). Zofia

Pierwsze miejsce w Klasie 1 (1.5, 1.6 oraz NC 1.8) zajęli:

1). U.S.U.L.

2). Qbatron

3). Ignacy

W Klasie 2 (1.8 oraz 2.0) pierwsza trójka:

1). Dżunior

2). Tiburon

3). Rockatansky

Oraz Klasa 3 (turbo, kompresor) gdzie najszybszymi okazali się:

1). GrzegorzN

2). Himber

3). Czester

 

Zwycięzcom gratulujemy !!! Kolejna runda już 13 maja w MotoParku Ułęż o/Ryk.

 

Zespół PR Miata Challenge

Fot. Łukasz Zawalski  www.lukaszzawalski.pl