Od początku 5-letniej ligi Miata Challenge rozgrywane były rundy w MotoParku Ułęż położonym na terenie byłego wojskowego lotniska o/Ryk. Zawodnicy cenią ten obiekt za infrastrukturę i wiele możliwości konfiguracji trasy. W sezonie 2017 nie mogło zabraknąć rundy w tym miejscu. 13 maja rozegrana została II runda MC.

Na linii startu stawiło się ponad 60 zawodników startujących Mazdami MX-5 wszystkich generacji. Po raz pierwszy w historii imprez MC na tym obiekcie trasa została ułożona w 3,5 km pętli. Jest to konsekwentne działania organizatorów zapowiedziane na początku sezonu. Zawodnicy przekonali się, że jest możliwe zrobienie z lotniska toru wyścigowego.

Odchodzimy od typowych tras rallysprintowych jakie dotychczas były układane na rzecz szybkich pętli w których zawodnicy w grupach jeżdżą przez 20 min. Pierwsze kółko formuje szyk, a ostatnie jest studzące. Zawodnicy mogą wyprzedzać się wyłącznie na prostych odcinkach trasy. Wyprzedzanie w zakrętach jest zakazane. Kółko studzące bardzo dobrze sprawdza się i awarie układów hamulcowych i chłodzenia są o wiele rzadsze w porównaniu z poprzednimi sezonami Miata Challenge – opowiada Daniel Waśniewski, współorganizator MC.

Już po 2 sesjach zawodnik U.S.U.L. ustanowił rekord trasy 128,02 sec., który do końca rundy nie został pobity. Wynik tym bardziej godny podziwu, że osiągnięty zaledwie 115 konną MX-5 pierwszej generacji. U.S.U.L. już w poprzednim sezonie wielokrotnie „przycierał nosy” zawodnikom w autach z 2 razy większą mocą udowadniając,  że technika jest o wiele ważniejsza niż moc.

 

Wyniki II rundy MC 2017

Klasa kobiet

1.      Mary

2.      Miss Gregson

3.      Mayeczka

Klasa 1 (1.5, 1.6 oraz NC 1.8)

1.      U.S.U.L.

2.      Dr Kokon

3.      Qbatron

Klasa 2 (1.8 oraz 2.0)

1.      Matpilch

2.      Tiburon

3.      Dżunior

Klasa 3 (turbo, kompresor)

1.      Gzy

2.      Jerzj

3.      Czester

 

Zespół PR Miata Challenge